samenvatting afgelopen weken - Reisverslag uit Zierow, Duitsland van elskeencor - WaarBenJij.nu samenvatting afgelopen weken - Reisverslag uit Zierow, Duitsland van elskeencor - WaarBenJij.nu

samenvatting afgelopen weken

23 Augustus 2014 | Duitsland, Zierow

Uiteindelijk hebben we 6 nachten op de camping in Pruchten gestaan.
We hebben het eiland Zingst en Darss verkend. Iedere dag ongeveer 50 km gefietst en ons verbaasd over de natuur qua verscheidenheid. Strand is erg smal (strandwandelingen kunnen dus niet), bijna geen duinen en de bossen lopen door tot op het strand. Daarnaast ook kwelders zoals bij de Waddenzee. Erg veel vogels en in september komen hier 60.000 kraanvogels uitrusten voor de verdere trek.
Wel erg toeristisch. Veel mensen. In het hoogseizoen zijn hier (plaats Zingst) rond de 20.000 mensen en normaal wonen hier 2.000 mensen.
Maar als je buiten de dorpen bent gaat het wel.
Zoals jullie weten zoeken we altijd de uiterste puntjes van de kustlijn en de eilanden op. We hebben dus veel vuurtorens en lichthuizen gezien.
In jaren hebben we nog nooit zoveel wind gehad met fietsen. Onze longinhoud zal wel fors verbeterd zijn. Als we thuis waren geweest hadden we dit niet gedaan.

Vanaf maandag de 18e hebben we 3 nachten op de Balticcamping in Warnemunde gestaan. Deze camping was een misser: heel duur en verschrikkelijk vies sanitair. We hebben gefietst naar Rostock en daar een stadswandeling gemaakt. Mooie oude panden. Ook Warnemunde hebben we doorkruist. Mooi gezicht ook de grote cruiseschepen die aan de kade aanleggen en de toeristen konden dan 1 dag Warnemunde bekijken. Dus ook daar heel erg veel mensen. En voor het eerst een breed zandstrand. Hebben een strandstoel (korb) voor 1 uur gehuurd om bij te kleuren.

Na Warnmunde een korte rit naar het eiland Poel vlakbij Wismar. Het hele eiland doorkruist en na 28 km waren we weer bij de camper. We stonden aan de haven bij een forelrokerij. Leuke plek.

Nu staan we op de Ostzeecamping in Zierow. Gisteren Wismar bezocht en vandaag gefietst naar Ostzeebad Boltenhagen. Erg winderig en in het begin veel zon. Op het strand in een korb een broodje gegeten en daarna terug. Eeen dikke regenbui op ons kop. Voor het eerst regenpakken aan moeten doen. Ook vandaag erg veel wind en wat erg verrassend is is de glooiingen in het landschap. Heuvel op, wind tegen, versnelling op 5 (van de 8) en ondersteuning op maximaal. Pfffffff.

We zien wel dat er veel Europees geld is gestopt in de verbetering van het fietspaden netwerk. Niet alleen wegdek, maar ook de aanduidingen. Bijna altijd fietspad naast de weg of helemaal apart.

In de steden en dorpen heel gewoon dat je over de stoep/fietspad fietst. Veel moeten bellen voor voetgangers die denken dat dit alleen voor hen is weggelegd.

Als het morgen droog is gaan we weer fietsen.

Maandag vertrekken we naar Schwerin om stad en kasteel te bezoeken. Kijk maar op internet. Planning is dan woensdag naar Bremen en donderdag door naar Ootmarsum en zaterdag weer thuis.