Pruchten - Reisverslag uit Pruchten, Duitsland van elskeencor - WaarBenJij.nu Pruchten - Reisverslag uit Pruchten, Duitsland van elskeencor - WaarBenJij.nu

Pruchten

15 Augustus 2014 | Duitsland, Pruchten

Vanaf dinsdag zitten we op de Naturcamping in Pruchten.
Ligt tussen Barth en het eiland Zingst.
Een heel goed uitgangspunt voor prachtige fietstochten.
Het is een bijzonder eiland. Het heeft iets weg van de Oostvaardersplassen en aan de andere kant de bossen en duinen rondom Schoorl en Bergen. Ook een vergelijk met Vlieland en Terschelling is te maken. De strandkust is lang, maar heel smal. Strand is 50 mater breed. Er is weinig verschil tussen eb en vloed. We hebben al een aantal keer gezwommen. Watertemperatuur is 21,5 graden. Ook Cor heeft tot over de knieën in het water gestaan.
Het weer is hier uitstekend en daarom blijven we hier tot maandag. Dan zien we wel weer verder wat de voorspellingen zijn.

We hebben veel en grote Ooievaars en Blauwe Reigers gezien. In de herfst is dit een tussenstop voor rond de 60.000 kraanvogels. Die zijn er dus nog niet. Zolang kunnen we niet wachten.

We hebben ook het plaatsje Barth bezoek en hebben daar voor Elske een band voor nachtelijke ondersteuning voor haar pols gekocht. Dit op advies van Loes.

Na 2 lange fietstochten van ieder 55 kilometer gaan we vanmiddag Zingst verkennen. Heeft vannacht en vanmorgen veel geregend. Nu schijnt de zo'n weer met zeker 24 graden.

• 16 Augustus 2014 - 22:16

Marian:

nu volgens mij genieten jullie erg. vandaag bij mam geweest en bij anouk en emil geweest oma/omi/mam heeft getracteerd op een etentje bij vander valk in vught heerlijk en erg gezellig gezten met ons vijfen. nu nog veel plezier gr marian